Så er Jessenmedia i luften

By jessenme | 11. marts 2016 | Jessenmedia

Hvis du sidder og læser med derude, så velkommen til Jessenmedia.dk. I dag fik jeg lavet de sidste ting på mit nye website, og kan nu begynde at fokusere mere på kunder i butikken :-)

Jeg vil løbende skrive artikler her omhandlende webudvikling, programmering, søgemaskineoptimering, WordPress, tips og tricks og meget mere. Nogle af artiklerne vil være længere, mere dybdegående, og måske også lidt tekniske, mens andre – som denne – blot vil være små korte blogindlæg.

Når man ‘launcher’ en ny hjemmeside, er der altid en række ting, man skal huske på. Jeg har skrevet en lille huskeliste med nogle af de ting, som du også bør huske på, når du lancerer dit website.

Huskeliste når du launcher et nyt site

  1. Sørg for at give søgemaskinerne adgang, når den er klar til brug. Dvs. tilret din robots.txt fil, så den tillader adgang til hele sitet – eller i hvert fald den del, du mener, der skal være adgang til.
  2. Tjek siden for “døde links” – også kaldet 404-sider. De må ikke være der!
  3. Hvis ikke du allerede har gjort det, så løb din side igennem én gang til for slåfejl og stavefejl.
  4. Dobbelttjek at dine kontaktoplysninger er korrekte og at din kontaktformular virker, hvis du har en sådan.
  5. Sørg for at tjekke dit website i de mest gængse browsere – Chrome, Firefox, Internet Explorer, Edge og Safari.
  6. Er dit site lavet responsivt, så tjek at alle undersider også vises pænt på en mobil-enhed
  7. Få lagt Google Analytics ind på dit site, så du kan følge, hvor mange besøgende du har – og observere deres adfærd.
  8. Opret en Search Console konto (Tidligere hed det Webmaster tools) for din side, og send din side ind til Google, så den kan blive indekseret hurtigere. Tjek også Search consoles side over gennemgangsfejl.
  9. Sørg for, at mindst én anden hjemmeside – gerne mange flere – linker til din nye hjemmeside. Så bliver den automatisk indekseret af Google
  10. Få opdateret dine profiler rundt omkring med dit nye website – f.eks. på Amino, på LinkedIn og andre steder.
  11. Lad andre kigge på dit website og komme med konstruktiv feedback.
  12. Overvej at få lavet et visitkort, du kan dele ud til folk, du møder på events og netværksmøder
  13. Overvej at oprette en “side” på Facebook, så du allerede nu sikrer dig, at ingen andre tager den. Den kan du bruge senere til at kommunikere nye ting ud, som der sker i din virksomhed og på dit website.